Saturday 28 January 2017


Ini adalah warung kecil jual Nasi Padang / Nasi Minang di Sg Penchala feberit saya. Selalu beli bungkus atau makan sini ssmpai dah kenal satu keluarga tokey dan anak bininya. 

Sejak seminggu dua, abang tokey ni tak kelihatan. Saya tanya akak (bininya)....Abang mano kak? Lamo tak nampak?

Akak jawab " Akak suruh dio cari la kojo betukang kek luar, dio pandai buek kolam, buek gaden, siko dah polan bisnes.....kurang orang datang, barang dah mahal, minyak naik, tol naik, letrik naik, semuo mahal, orang pun dah takdo duit. Bsnyak tak makan luar. Abang kono cari duit sikit, tulong rumah dato tu buek taman.....ontahlah....." dsn muka kembali memandsng jauh. Tah apa dia nampak...

Masih ada yg kata kita okay. Masih ada kata pemerintah kita anugerah Tuhan dan Paling Baik dalam smua yang ada .

Aku heran.......aku bukak phone... aku menulis lagi..tabur fitnah...meroyan.....dan ke Neraka lah aku sebab memfitnah. Dan HITAM lah Hati aku sebab selalu Menganjing Puak Merah dan Keris Sakti. Cakaplah apa ko nak cakap. Den tak tahu pulak ekau dah naik taraf jadi TUHAN.

Dato Amno relax je buat taman dan kolam , hisap curut Kolombia ....kito.....isap ketum tumbuh belakang rumah marah pulak?

PS - ayat akak tu 98% den transcribe seperti dio cskap tanpa suntingan. 2% percent tu den tak paham apo dio cakap

0 comments:

Post a Comment

Theme Support

Popular Posts

Text Widget

Blog Archive